torek, 28. februar 2017

Hamburgerji z glinene plošče: plosca.si

Ko sem privč videla glineno ploščo, sem vedala, da je to nekaj kar nujno potrebujem.
Res nujno. :)
In če imate radi domač kruh in pico iz krušne peči jo potrebujete tudi vi. Res. :)

Glinena pekovska plošča namreč omogoči, da vsako električno poečico spremenimo v skoraj čisto pravo krušno peč. In mmmmmm kako okusne stvari prihajajo iz nje, prav takšne kot v otroštvu iz babičine. Po pravici povedano, takrat nisem bila navdušena. Raje bi jedla belo štruco iz štacune. Trapa. Stvari se spreminjajo, kajne. :)

Pri peki s pomočjo glinene plošče se spremeni tudi način pečenja. Pečico (in v njej ploščo) moramo namreč predhodno segreti in jo pustiti, da se greje še nadaljnih 15-20 minut, da se plošča res dobro segreje.

Ko je pečica vroča, nanjo postavimo pico, kar brez pladnja, direktno na ploščo. Pri tem vam priporočam, da si nabavite komplet plošče z loparjem, ker jaz sem se s pomočjo peki papirja pri pici kar precej namučila. Očitno delam premehko testo.

Za valentinovo pa sem nam pripravila poslastico, domače hamburgerje, ki sem jih nazadnje pripravila pred več kot tremi leti, tik preden so me punce presenetile z baby shower-jem.

Najprej sem pripravila testo.
ker ga vedno delam "na oko" vam težko povem natančen recept.
Pripravim pa ga tako:

V posodo dam najprej kake pol litra mlačne vode in dva suha kvasa (raje uporabljam suh kvas, ker dlje zdrži, pa še manj občutljiv je).
Premešam, posolim, nato začnem dodajati moko.
Dodam približno polovico pirine polnozrnate in polovico ostre bele moke, približno kilogram vsega skupaj.
Jaz naredim rada bolj mokro testo, samo toliko, da se mi ne lepi na prste. Nič ga ne gnetem, samo pustim ga vzhajati kake pol ure do uro, odvisno kako zelo smo lačni.

Sploh pri pirini moki, med vzhajanjem testo postane spet mokro, zato mu potem, ko vzhaja na dvojno velikost, dodam še toliko moke, da ga lahko malce pregnetem in razdelim na manjše hlebčke (velikost pomaranče), ki jih nato razvlečem v manjše približno centimeter debele diske.

Ko je pečica dovolj topla in testo dovolj vzhajano, jih spečem po tri do štiri na enkrat, odvisno kako drzno se počutim ob seganju z roko v pečico.
Ko po nekaj minutah pečenja lepo porumenijo, so pečeni in jih lahko zamenjam z novimi diski. Iz pečice potegnemo nekaj lepinjam podobnega.

Medtem ko so se kruhki pekli, sem na litoželezni plošči spekla še hamburgerje. Uporabila sem dobrega pol kilograma mletega mesa, dve, na majhne kockice narezani čebuli, malce soli in popra. Oblikovala sem jih v hamburgerje in na hitro popekla, samo toliko da ni več krvav, če imate radi krvavo pa lahko tudi to.

Nato smo jih nadevali s kečapom, majonezo, čili omako, svežimi paradižniki, svežo solato, čebulo, svežimi kumaricami in sirom. Možnosti so seveda neomejene. Pa tudi brez mesa bi bil odličen. Samo da je veliko sveže zelenjave.

Čudovito, vam povem!

Fantje so bili navdušeni, predvsem nad tem kako zelo so se morali potruditi, da so lahko dovolj na široko odprli usta.

Ena pečena, druge čakajo da pridejo na vrsto.
Na toplem.

*Navkljub mesni objavi, priporočam, da si meso privoščite le občasno. 







Kruh pečen na glineni plošči. Lepotec.







Ni komentarjev:

Objavite komentar

Dej mi kej lepega povej... :)
Žaljivi in nesramni komentarji bodo izbrisani.